onsdag 10 december 2014

Del 3. Channies Wests brev om healingforskningen på Karolinska Institutet (KI)

I VoF-trollens spår, i Humanismens tecken
En granskande artikelserie i 20 delar
Av Eva Olsson Eckardt och Tony Eckardt
”Vi drar fram trollen i ljuset”


Detta brev nedan har stort sett samma innehåll som videointervjun vi gjorde med Channie West i september 2014. Det visades i förgående avsnitt.


Channie West
Jag, Channie West, samt några av mina healingelever fick kontakt med Professor Per-Arne Öckerman. Vi inledde ett kortare medicinskt forskningsprojekt med honom, vilket i sin tur ledde till möjligheten att forska vidare på Karolinska Institutet i Stockholm, kallat KI. 
Karolinska Institutet är känt över hela världen för forskning, så även i Nobelpris sammanhang. 

Kontakten på Kl öppnades upp tack vare de resultat som blodanalysforskningen hos Professor Öckerman redan hunnit ge oss. Dessa resultat bidrog, på Kl, till ett mycket klart intresse för Universell Vit Tids Healing och dess möjligheter. Blodanalyserna som hade gjorts hos Professor Öckerman visade att alla tolv deltagarna, människor utan intresse eller förståelse för healing, ändå blev positivt påverkade av vår healing, och detta på bara 24 timmar. Deras immunförsvar hade stärkts, fria radikalerna minskat avsevärt och förekomster av candida hade också minskat radikalt. Ytterst förvånade ansåg Professor Öckerman. 

Vid vårt forskningsprojekt tog Professor Per-Arne Öckerman blodprov på alla deltagarna, därefter healade vi dem. Vid samma tidpunkt dagen efter, alltså 24 timmar efter vår en timma långa healingsession, togs ett nytt blodprov. När proverna jämfördes på datorn, gick det snabbt att utläsa resultaten. Det som normalt skulle tagit en till flera månader hade åstadkommits på 24 timmar! 

I vanliga fall ordinerar Professor Öckerman sina patienter näringstillkott, vitaminer och mineraler. Dessa näringstillskott ger efter någon månads användning en god blodbilden hos patienten. Professor Öckerman ansåg resultaten vara så extraordinära, att han ville fortsätta studien. Men jag och några av mina healingelever vände oss istället direkt till Karolinska Institutet i Stockholm och Professor Kerstin Uvnäs-Moberg. Denna i fattade omedelbart ett stort intresse för rapporten från Professor Per-Arne Öckerman. 

Det var så här min inblandning i forskningen på Kl började, den kom sedan att pågå i ett antal år. Sedan slocknade den lika fort som man blåser ut ett ljus. Den slutade på grund av för bra resultat. 

Ett antal år senare läste jag i en tidning om att Kl fått massor av pengar från USA för alternativ forskning. En kvinnlig chef sa att healingforskning inte utförts ännu i Sverige. Samma chef var dock i laboratoriet och såg på när vår forskning pågick. Och om jag inte minns fel, så gick hon även min healingkurs med andra läkare, med flera från personalen på Kl. 

Jag ringde tidningen och sa: "Vad vet ni om healingforskningen på KI?  Jag menar den som redan har gjorts här, i åratal. Det har skett djup forskning om healing, i Sverige, i många år, så även just på KI. De ljuger om de säger något annat." Tidningsredaktionens intresse var ljummet, men senare i ett TV program, "Det Okända", togs historien upp. TV intervjuade till detta program även de båda professorerna. Professor Kerstin Uvnäs-Moberg var dock mycket vag i sin minnesbild av mig, och om jag verkligen varit där på Kl. "Någon, möjligen Channie, var där", sa hon rakt in i kameran. Detta trots att vi möttes regelbundet i nästan 4 år, och dessutom umgåtts, utanför Kl, rent privat. 

Vid sidan av programmet och intervjuerna, kom det fram att Kl hade haft inbrott, ett flertal gånger, och att forskningen om Universell Vit Tids Healing blivit stulen varje gång?! En varning gick ut till mig, från Professor Kerstin Uvnäs-Moberg, om att aldrig berätta om eller visa upp de forskningspapper jag hade. Ett hot?! 

Så varför var allt detta så intressant. Jo, för att healingforskningen gett vad man kallar signifikanta, och mycket tydligt bevis och resultat. Jag själv medverkade i hela forskningen på Kl, men har inte kunnat, eller fått, tala om den öppet hittills. Detta eftersom, vad jag kan minnas, så fick vi alla skriva på papper om tystnadsplikt. Jag var även med i forskningen före, den som senare ledde till fortsättningen på Kl. Båda dessa forskningar leddes av högt uppsatta, mycket framstående och berömda personer inom medicin. All denna healingforskning involverade en hel del olika healers, både vana och nyutexaminerade. Detta bevisade att det inte enbart gällde en specifik persons förmåga, till exempel min egen. Även personalen på Kl fick healingutbildningar betalda, av Kl, för att kunna fortsätta med egna tester. Deras tester gav samma resultat som våra. 

Forskningen var mycket spännande och påvisade helt klart healingens effekt på såväl människor som djur. På Kl handlade det mestadels om djurförsök, med råttor, där healern aldrig vidrörde djuret. Även distanshealing från mitt hem 4 mil bort gjordes. Detta med specialmärkta råttor, eftersom man inte ville påverka alla Kl' s råttor. 

Man testade även healerns blod, temperatur och mycket annat, Om jag inte minns fel. 
De inblandade forskarna, några läkare och en psykolog, samt Professor Kerstin Uvnäs- Moberg gick, som sagt, alla en healingkurs, jag tror de var sju personer. Försök gjordes före kursen, med instruktionen att de skulle tänka sig att de redan kunde heala. Detta gav inget synbart resultat alls. Efter kursen gjordes dessa tester om, nu med mycket signifikanta och goda resultat. Detta bevisade än en gång att healingen inte enbart kunde utföras av en, eller flera speciella personer, med så att säga onaturliga gåvor eller en viss "tro" på att det funkade. 

Det visade sig även vid forskningen att Universell Vit Tids Healing är en mycket specifik healingsort. Det finns ju många olika sorter i världen, men vår sort visade sig vara den som fungerade bäst, och gav den mest markanta, de tydligaste och bästa resultaten. I forskningen testades alltså även andra sorters healing, samt lätt beröring och massage. 

Även Distanshealing med Universell Vit Tids Healing testades, som sagt. Efter detta blev en del av laboratoriepersonalen oroliga, för att inte säga skrämda. En del slutade där, och andra vägrade jobba där, när healingforskningen pågick. Man oroades av att det gick att påverka någon, eller något, på avstånd. Jag satt hemma, som sagt hemma, cirka 4 mil från Kl, och distanshealade. Råttorna var vid dessa försök märkta på speciella sätt i öronen, istället för svansen, eftersom det annars inte gick att särskilja dem från den normala råttmärkningen på KI. Man ville inte påverka andra djur. Man hade redan sett att det gick att utläsa en viss påverkan på djur som "gick bredvid" i samma rum som healing pågick. Vid försöken fick jag aldrig träffa råttorna fysiskt, innan distanshealingarna började. 

Nåja, allt detta pågick och gick riktigt bra, tills den dag när det gjordes ett sårläkningsförsök. Jag medverkade inte själv vid det. Detta då jag anser det vara oetiskt att medvetet såra ett djur på det viset. När jag ville få en rapport om resultatet, var det mycket svårt att få detta. Jag ville ha den skriftligt, men fick inte detta. Därför besökte jag Professor Kerstin Uvnäs-Mobergs kontor för en muntlig rapport. Det blev mest ett otydligt  mumlande svammel. Jag fick fråga ett antal gånger, och fick först bara mumlande svar. När jag till sist fick siffran, procenten för sårläkningen. visade det sig att man fått fram 85 % snabbare sårläkning med vår healing. Det var droppen som fick bägaren att rinna över. Det var slutet för Universell Vit Tids Healing forskning på KI. 

Den dagen var alla forskare, läkare, utländska gäster, om jag inte minns fel, bjudna på lunch, tillsammans med några få healers. Jag satt mitt emot Professor Uvnäs-Moberg, som lett forskningen. Vid lunchen var jag uppspelt över forskningsresultaten i allmänhet, jag råkade säga att jag var glad över så markant signifikanta resultat, till någon bredvid mig. Till min förvåning sa då Professor Unnäs-Moberg, att det inte fanns några som helst sådana resultat. Hon ljög alltså mig rätt upp i ansiktet, samt ljög inför alla andra närvarande där. Jag stammade bara en ursäkt och höll tyst, men inom mig tänkte jag. Åh ,oj då ". Jag insåg vad som höll på att hända och att jag nu måste var både snabb och smart. Så  när vi gick tillbaka till Kl, gick jag bredvid och drog åt sidan en av de nya yngre laboratorieassistenterna. Jag sa, någon form av vit lögn om att jag spillt kaffe på alla mina forskningspapper. Dricker inte kaffe. Men jag sa så för att få henne att kopiera så många papper som hon kunde hitta angående healingforskningen. Det blev till en full pärm av papper. men jag vet att det från början fanns många hyllmetrar, eftersom det ju gällde år av forskning. Hon sa att det här var allt hon kunde hitta. Jag trodde henne, resten var säkert redan undangömt eller förstört. Tyvärr fick jag aldrig det där sista, viktigaste pappret, det där om sårläknings resultatet. 

Jag har hållit tyst i alla dessa år, för jag har inte velat skada någons anseende med mina ord. Jag vet att man drog in forskningen, för att den var för bra. Jag vet att  forskningsbidragen, alla pengar, kommer från bolag inom medicinbranschen, som hellre vill påvisa motsatsen, och få bort alla alternativmedicinen och metoder som healing. De vill ju sälja mediciner punkt slut. 

Man ville att jag skulle ansöka om forskningsbidrag, men jag sa "Nej". Jag och alla de andra healarna vid healingforskningen, arbetade istället ideellt under alla år. Alla vi healers gav inte bara av vår tid. Vi fick inte heller betalt för bensinmil, eller ens fri parkering på KI's egen mark. 

Varför jag skriver detta nu är för att jag vill att några skall få veta sanningen. Själv har jag faktiskt bara en önskan, och det är att en vacker dag faktiskt få det där pappret om sårläkningen. Jag vill ha beviset för vad Universell Vit Tids Healing verkligen kan göra. Och sedan jag vill visa forskarvärlden och alla andra det. Jag vet redan hur bra Universell Vit Tids Healing är, men jag tycker andra har rätt att veta det också. Inom behandlingstekniker finns det alternativ att tillgå, och Universell Vit Tids Healing är ett av de bästa enligt studier. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar